Saturday, December 24

dalam samar ada sinarnya.

yaaa, lama sangat dah aku tak update blog.. mood  menulis tu tak ada.. mood tu kena cari..
nak cerita apa? nak cerita banyak sangat benda benda yang jadi kat aku recently.

1. aku sakit lagi

ha'ahh, bosan jadi alya. yaa, tah la silap katna.. tapi aku rasa puncanya msti la sebab aku slalu malas nak pi toilet bila rasa nak terkencing.. opss..

last last dh aku kencing berdarah bagai.. pi farmasi awalnyaa sebab dok bajet kencing kotor.. tanya kawan itu, tanya kawan ini.. amek ubat itu amek ubat ini.. last2 aku pinjam keta ila aku ke hospital jugak.. motif? tak tahan sangat..

pinggang , perut, kencing, makan minum, semua dalam terseksa.. syukur, ada incek boipren.. dia yang usung aku ke hulu ke hilir.. dari farmasi di silibin, ke farmasi kat klebang.. dari farmasi kami tukaq pi klinik greentown.. dari klinik pi hospital.. huioshhh..

ini sakit bukan tipu tipu, ini sakit sangat sangat..

bayangkan, tiap2 kali aku kencing aku nanges.. nanges sorang sorang dalam toilet tuh.. haa, time tuh terasa sangat aku nih kerdil gila, time sakit baru teringat tuhan.. sakitt, sakitt.. uishh.. T____T

bila aku duduk lama ja pinggang nih sakittt, bila aku siap mandi ja, sakitttt, tau la permai ini ayaq dia sejuk gila mappp.. tiap2 kali mandi, nahhh, memang aku terbaring la sat..

tapi, dalam sakit sakit aku nih, aku salute satu laa.. incek kekaseh aku slalu ada dengan aku, even aku kol dia, aku sakit time pukul 1.30 pagi pon dia still mai kat aku.. bawak minyak panas..

tunggu aku tido kat depan pintu tuh.. yg aku sedap-sedap dok kat toto empuk tak empuk sangat laa, siap berselimut lagi depan tivi ni.. padahal, hujan kot kat sini petang petang.. dia still tunggu sampai pagi.. and aku x sedaq pukoi bapa dia balik.. yang aku tau aku terjaga, pintu dah dia tekan padlock.. ermm, aku buleh terjaga pasai sejuk, dia? wallahualam.. last-last pagi sok aku pon terlewat bangun..  dok sayu dan pilu sowang2.. :) kesah plak aku kan..

2. praktikal dan evaluasinya

ermm, nak cakap praktikal kat sini tak best, tak la jugak.. yupp, kerja memang tak banyak.. tapi sekali dia bagi kerja, haaahhh, menjawab la jugak kau..

aku awalnya dok bajet masuk grup sir vijay, yaa, jangan lupa, kami kat sini ada 19- 20 macam tuh.. sir or manager yang akan handle kami ada tiga saja, satu manager ja akan amek lebih dari lima.. awalnya, aku , incek kekaseh dgn lagi 2 3 orang ingat nk masuk grup tu laaa, sekali bila dia suruh introduce diri.. dia sendiri yang pilih..

katanya yang dia pilih tuh yang dia nak polish.. katanyaaa.. so, tercampak la aku dengan incek kekaseh ke grup mr soman, bak kata kama, grup sir soman nih banyak kena keluaq buat survey.. nah kauu, jenoh la ku..
haha, tapi, takdir tuhan tuh indahh..

grup sir vijay yang sibuk sekali, grup sir vijay yang paling banyak kena kuaq survey.. okey laa, aku okey ja sebab aku kena stay office jaa.. type type surat and create blog saja..

tapi, kalau nak compare rasanya grup sir soman yang best skali.. kerja on and off.. tapi still tak duduk nganga.. last day tuh sir ada treat kami makan domino's lagi.. iya laaa, bawah tuh domino's yang paling dekat.. dia ada tanya, nak pizza ka, apa kaa.. kami pilih domino's..  ambik kau, 5 bijik dia beli.. bayangkan kami cuma 10 orang tau tak.. haaa, sampai muak laa..

kalau nak ikut perancangan kami sendiri - yaa, aku dan incek kekaseh.. aku dengan dia awalnya nak grup yang senang kerja.. sir vijay dekat ofis, sir rao senang dapat a.. tapi takdir dah campakkan aku denagn dia ke grup sir soman..

sir vijay = sibuk + kuaq survey + banyak kerja
sir rao = langsung talehpa, i mean LANGSUNG.. ni bukan aku yang ckp, ahli grup tuh yang gtau okayy..
sir soman = kerja on off + tak duduk nganga saja + tak duduk bz sangat + kami dapat treat lagi dari sir

haruslah kau jeles kan.. :)

so, tu la yang aku nak cerita.. yang mana terlebih terkurang mintak maaf la yaa..



p/s 1: sekarang aku sakit lagi, nahh, period aku pulak yang lmbat
p/s 2: berubah sikit hormon pon lari.
p/s 3: buleh ka camtu biological clock oiiiii..

jom sengihnyebik samasama

0 nota comel dikongsi:

Post a Comment