Friday, January 14

dalam sampai sini..

ermm, mood malam ini?
owhh, mood sedikit lari,
lari ke mana? lari tak jauh,
maseh dalam sini..

ermm, ati sedikit pedih,
jiwa sedikit kacau,
maintain maseh?

yaa, maseh maintain.

kenapa? entah.
itu benar, entah kenapa saya tak tahu.
cuma sedikit terasa,
sedikiiiiit cuma,
benar katanya, sumpah benar,
tapi itu mengikot perspektif si dia,
tafsiran sendiri.

iyaa, si dia takot saya merajok oleh sebab itu
si dia cuma mengikot.

faham? yaa, saya faham.
takot? tak, si dia tak perlu takotkan saya.

mahu menang sendiri?
yaaa, itu saya sebenarnya.

nahh, tak percaya?
perlu, anda perlu percayakan saya,
kenapa? itu fakta.

erghhhh, tak perlu kusutkan minda,
biaq cuma saya tahu,
anda ? owhh, usahlah.

tiada keperluan.

ermm, mood mahu bersyukur,
iyaa, biaq bagaimana pon,
saya perlu bersyukur,
perlu tahu menghargai,

yaa, hari ini genap sudah
lapan bulan dua minggu empat hari

yaa, tempoh itu bukan sekejap sekejap.
si dia?

yaa, si dia maseh menyayangi saya,
menyesal?

entah, saya pernah bertanya,
namun jawapan si dia maseh sama,
si dia memilih saya, 
si dia mahu menerima saya seadanya saya,

andai di soal tentang usia,
si dia yakin seyakinnya si dia mahukan saya,
katanya pedulikan mereka,
mereka cuma pandai berkata kata,
yang rasa bahagia itu kita,

jika di tanya berapa lamakah kami mampu bertahan bersama,
si dia cuma menjawap jawapan yang maseh sama,
si dia mahu bersama saya bukan sekejap sekejap,
si dia mahu lama,

owhh, saya?
saya bukan maen maen,
cinta sesuatu yang perlu di jaga,
saya? owhh, saya tak pandai itu semua,
yaa, sedih, sedikit sedih ketika ini,

cuma tadi, sedikit tersentuh saya,
ketika di kelas tadi,
si dia bertanya bagaimana saya jika si dia tiada,
ermm, cuak? yaa, saya cuak,

takot? sumpah takot,
sunggoh, maseh terngiang ngiang 
hingga ke saat ini,

punca apakah?
puncanya saya.

ermmm, saya takot kerana saya,
logikkah?
yaa, logik.

kerana saya kurang prihatin tentang itu,
selalu memikirkan cuma saya,
bukan kami seperti si dia,

ohh, sedih? maseh sedih hingga kini,
iyaa, saya sedikit memaksa,
tapi jika si dia tak mahu dan tak mengapa,
ermm, kata si dia, si dia cuma 
tak mahu saya 
terasa 

tak mahu saya tacing kerana 
saat itu si dia saket,

si dia memilih untuk tak menceritakan 
si dia memilih untuk menyimpan,

si dia mahu menyimpan,
rela menelan,
daripada saket kehilangan saya.

ermmm, buntu?
yaaa, saya buntu,
penat memikirkan adakah 
menjadi kesalahan jika si dia
meluahkan segala kesakitan si dia ketika bersama saya.

saya tak mahu cuma bergembira bersama
saya mahu bersedih bersama
saya mahu berkongsi bersama
saya mahu si dia saya
yang tak perlu terlalu menjaga hati,

ermm, iyaa, saya mungkin akan terasa,
saya mungkin akan tersentuh,
saya mungkin akan tacing,

tapi percayalah,
saya bukan tacing sampai seminggu dua,
saya bukan hilang lebih dari sehari,
tak pernah lebih sepuluh jam pon,
saya pasti mencari si dia,

cumel? yaa, si dia lebih cumel dari saya

manja? haha, yaa, si dia juga sangat manja :)
saya bukan simpan sesuatu yang menyakitkan di sini selamanya.

percayalah, hingga saat ini,
saya maseh sangat sayangkannya,
entri ini bukan untuk berjauh hati dengan anda ya?
entri ini berkaitan satu penyesalan tentang saya.




terima kaseh sayang,
sunggoh, terima kaseh,
saya mahu menjadi kekaseh terbaik.
bawa saya ke situ,
bimbing saya ke jalan itu.


jom sengihnyebik samasama

0 nota comel dikongsi:

Post a Comment