Wednesday, November 24

i m b a s s e k e t i k a

hoho, mood tengah bosan tatau apa mau buat,
tiba tiba keluaq pulak idea mau tulis 
cerita tentang si dia,

maaf kalo bahasa kurang energi,
tapi semua ini ikhlas dari hati :)

ermm, mula mula mau mintak sorry dulu;

sorry sayang tadak niat mau pikir benda yang dah lepas,
cuma terpikir ,
maaf sebab tamau menipu,
saya mengaku,
saya teringat benda itu sekarang..
:(

masa memang pantas,
memang cepat kan?
dulu time mula sampai sini,
memang sangat sangat kayu,
saya ada cicakman itu,

hidup saya cuma ada dia famili dan kawan kawan di hostel,
mau keluar saya bagitau,
mau ke kelas saya bagitau,
dia suruh antar gambar
saya antar
dia suruh saya bagitau duduk dengan sapa time dalam bas
saya x penah menipu,

ermmm, saya tak kemana mana
cuma ke kolej dan kawasan kawasan berhampiran saja
sebab?
kami jauh,
saya takot dia tak suka,
saya pon tak suka kalo dia tak suka,
owhh..

tapi sampai satu masa dia dah pergi,
tinggai saya sorang sorang terkontang kanteng,
ilang.

saya rasa kehilangan
secara tiba tiba,
*saya paling cepat down kalau kena tinggai, kena buang tanpa 
sebab musabab yang logik dan mampu di terima akal secara tiba tiba
di saat saya pikir saya sedang bahagia bersama dia.

dan saat itu,
saat saya down begitu,
saya cukup tak mampu nak kawal
ati, pasaan jiwa raga
air mata usah tanya laa..
sunggoh,
saya sudah puas kontrol.
tapi tak mampu,
mengalir tanpa henti,
try la kalo anda tahan pon,
bulehkah ia stop?
ia bertakong then mengalir jugak kan?
see..? 

macam orang bodo,
still mengharap sebab?
punca utamanya dia cuma ilang tapi maseh belom buang saya.

yaa, post kali ini akan jadi panjang,
saya mau dedikasi buat semua,
:)

mungkin semua kata kata semangat itu buat saya jadi kuat
memang,
saya tak suka bicara hal itu
saya mau simpan seorang,
biar ia di dalam,
biar saya simpan sorang,

yaa, emosi.
sangat emosi,
saat ini pon saya maseh sedikit emosi,
bagai terasa saket itu kembali,
ohh alya, 
be strong..

saat itu saya sangat rapuh,
fragile,
mudah tersentuh,
mudah saja air mata mengalir,
saket?
sumpah,
tuhan saja tau,

saya memang buleh ketawa,
saya buleh makan,
saya buleh online,
saya buleh kuar jalan jalan,
tapi jiwa saya luka,
:(

ketika itu cuma kawan kawan di sisi,

mau bercerita pada famili?
owh, saya tamau mereka bertambah susah hati,
saya yang degil,
itu salah saya.

kawan kawan sangat memahami,
saya punya sahabat
sahabat okey?
sangat berterima kaseh pada dalila halim,
norul kamariah
dan muaazam said..

* yang pertama ; saya dan belakang azam,
yang kedua ; saya dengan kama,
yang ketiga; KAMI bertiga,
yang keempat; saya dan ila

mereka sangat memahami,
teramat memahami,
saya takot bersendirian,
hampir setiap malam saya perlukan teman

saya takot..
over?

bukan, saya terlalu mengharapkan dia,
dan bila dia di rentap begitu tiba tiba
itu di panggil kejutan!

hampir setiap kali saya mau tidur
 ila akan temankan
di katil,
bercerita itu ini,
tukar tukar lagu,
tunggu sehingga saya terlelap,
:)

walau saya tahu ketika itu ila sendiri sibuk
punya hal sendiri,
tapi maseh punya sedikit waktu buat saya,
terima kasih adik..
* rindu saat saat itu..

kome mendengar
dan maseh memberi pandangan walau berkali kali
saya nafikan yang dia bersikap tidak adil 
pada perasaan saya,
maseh,

mereka; ila, kama, azam
maseh mendengar..
terima kaseh..

berkongsi bersama kama,
yaa, naseb kami hamper serupa..
itu membuatkan saya selesa,
hoho..

sakit?
ada lagik?
owhh, sekarang hampir tak ada,
:)

saya memang sayangkan dia dahulu,
DAHULU

saya buleh tunggu dia kalo dia mahu,
saya buleh sayangkan dia kalo dia mahu
saya buleh jadi tunggul kayu kalo dia mahu

tapi saya tamau tunggu
saya tamau sayang
saya bukan tunggul
untuk orang yang curang macam dia
what for??

luka itu ada,
tapi saya tak mahu ia ada,

penat menangis,
saya tidur,
bangun tidur
saya mau senyum.
fullstop.

yahh, mood baru alya,

tau tak?
anda cuma satu sahaja dalam dunia ini,
tiada yang lain
tiada persamaan
tiada yang buleh gantikan,
susah nak cari sumone macam anda,
yang sangat sangat sabar dengan
kerenah saya dari mula kita bersahabat baik
sehinggalah kita jadi............
 pasangan terbaik


erm, sunggoh, 
macam mau nangis bila dengar luahan anda,
saya tau anda teringin mau rasa semua itu
tapi mau buat macam mana,
sunggoh,
saya bukan manja,
suara saya sumbang,
saya tidak solid, ;)
saya gemok,
saya bukan lemah lembut,
saya kasar kedegaq,
ermm,
apa mau buat, 
saya mintak maaf,
*tapi saya kaya dengan kaseh sayang ;)

bila saya down,
anda pandai amek hati saya balik,
even kat mulut saya jarang jarang puji anda,
tapi kat ati, 
saya tau sudahlahh..
even anda tau saya mesti akan cakap kunon kunonnya 
anda tak kisahkan saya
anda tak sayangkan saya
tapi anda mesti buat dunno ja,
anda still comfortkan saya
anda maseh ada beside saya,
dan dari situ saya dapat rasa anda benar benar mau bahagiakan saya.
SUMPAH,
saya bahagia sangat sangat bila anda bahagiakan saya balik!!


yang saya paling suka tentang anda ialah anda sangat konfiden,
walaupon anda sedikit itam melegam pongkoq kuali,
tapi anda maseh yakin yang anda itu ensem,
hahhaa, bagi saya,
anda cantik,
cantik sangat,
cantik dari segala segi,

haha, punca?
saya kan tak cantik,
maka sesuai sangatlah kita bersama,
barulah kita complete each other kan?
sebab tuh la anda dengan saya kan?
:)

hermm,
dan itu yang buatkan saya senyum saat ini,
memikirkan betapa manesnya anda.
membuatkan saya terpalit dengan kemanesan itu sekali..

ermm, sebenarnya saya takot..
takot sebab setahun bukannya lama,
pejam celik pejam celik,
dah sampai masa itu,
nanti keadaan mesti dah berubah,
saat tuh,
anda jauh dari saya,
biar pon tidak sejauh mana,
tapi bagi saya yang sudah biasa di manjakan anda,
owhh, tempoh itu terlalu menyeksakan..


cuba anda pikirkan,
sudah terbiasa setiap hari saya melihat anda,
bergelak ketawa bersama,
mencium haruman badan anda,
bersiar siar bersama,
 jalan sambil pegang tangan gaban anda ,
makan sambil menyuap even sesuap pon pada anda,
dan nanti?
bila dah sampai saat itu nanti?
owhh, anda rasakan perasaan saya??
:(

 dan andainya pada masa itu
saya perlukan siapa siapa yang buleh dengar masalah saya

sambil saya nangis nangis
dan moncong moncong mulut 
saya takkan rasa pun lagi jari jari anda yang kasar
dan gaban itu usap usap pipi saya
picit picit idung saya
genggam tangan saya erat erat lagi....

ermm, lepas nih tah bila bila pulak laa kita buleh kuaq jalan
sama sama lagi kan?
sebab tuh sekarang saya mahu bersama sama anda sentiasaa
biar apa manusia lain mau kata,
saya cuma mau anda saja, biaq pun
hari hari kita mesti 
GADUH..

hahah, tapi, saya suka,
sebab bila time macam tuh 
saya tahu macam macam tentang anda
yaa, bergaduh itu perlu.

pasti ada hikmah setiap pergaduhan tuh,
dan eklasnya bagi saya
pergaduhan tuh yang buat saya bertambah sayangkan anda..


dan pada mereka mereka yang tidak berkenaan
yang terasa sengal dengan bait patah perkataan saya
maaf, tapi please..
BACK OFF
dari blog saya..
anda tak suka,
anda tergedik gedik loya,
hahah, who cares..

harap sangatlah anda maseh sayangkan saya 
seperti saya sekarang ini,
dan saya pohon janganlah anda berubah hati
walau kita dah berjauhan nanti,
amin.

jom sengihnyebik samasama

13 comments:

  1. huhu...kaka alya the best...cayok cayok...sweet kak...manje....eka cmbru...kck x pnh 2gu smpai eka tdo...ini brmkne...yaaaaa k,ck sygkn anda...kongret kak....

    ReplyDelete
  2. hahaha, kakcik kak alya pnya.. ;)
    wekkk, padan muka eka..

    ReplyDelete
  3. k,cik eka pnye....xde spe ble amk dy dri eka...hahhhhhh xbleh jgk2....jgn laaa...jgn la colek k,ck...
    hhhhaaaaaa.....wwwwwwaaaaaaaaaa...:'(

    ReplyDelete
  4. hahaha, tapa2 t kita tgu kak cik meh komen naa?

    ReplyDelete
  5. okey....kte tgok k,ck plih spe...
    msti eka mng pnye...kak jgn rsaw...sile sdiekn hampe...untk eka...(pmenang)

    ReplyDelete
  6. haha, kalo eka dh rasuah kakcik kira x aci naa?

    ReplyDelete
  7. ehemss.ehemss.bty, 1stly ila nk say congret n thniah(bkn sme ke bnde tu?)sbb dpt jln hdp mcm biase n dpt pnggnti yg suwett mcm 'dia'. syg n hrgai 'dia' ye sis. tntg syg ila pd awk n eka plak, honestly ila syg 2 2 tpi syg ila pd awk laen n syg kcik pd kmu laen but for sure, 2 2 kcik syg slgi kome syg kcik.
    pape pn sis, org still syg awk(n i mean it)mybe kt dh jauh,(tu org ngaku)tpi awk still kt hti org mcm dlu. still~ <3

    ReplyDelete
  8. haha, okey2, ika kakcik dh jwb..:)

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  11. hah...k,ck ckp dy syg 2 2...cme laen2 je crenye....tpi xpe la...k,alya mng dlm prtndingn nie...k,ck xpnh 2gu eka tdo...tpi k,ck pnh 2gu smpai kak cleep...sssooooooo...kak the winner...kongret3...:)

    ReplyDelete
  12. eka; komen eka da tga yg sma tuh, kak alya delete yg lg dua tuh tau?

    ReplyDelete
  13. terima kasih sgt2 sbb share menda ni..:(

    ReplyDelete